0

About Me

My photo
lecturer in the making. trying to be 10 years older but end up being 10 years younger!

Pages

Friday, June 11, 2010

Cerita zaman dulu dulu

Wah, terpana (cet ayat tak boleh bla..) seketika masa terpandang iklan cerita ini kat TV baru baru ni.



Seriously nostalgic...!

Miteru?
Shiteru?

Kamu pernah tengok?

Masa ternampak iklan cerita ni kat TV saya tersenyum sendiri, 'otomatik'!

Maaf lah Encik 'N', saya tak dapat halang diri dari ingat 'cerita cerita lama tu'

Boleh tahan popular cerita ni dulu. Tahun 2001, masa tu saya form 3 lagi. Adik saya yang sekarang umur 19 tahun pun masih ingat cerita ni, (cop berapa umur kamu time cerita ni ditayangkan? 10 tahun???!)

Saya pun ade kena tempias minat cerita ni dulu. Siap buat nick name untuk chatting dalam MIRC ( ye la, dulu MIRC je.. eh, sekarang ade lagi ke menatang MIRC tu?) Scarlet Ortiz.



Ish Scarlet Ortiz tu watak utama perempuan cerita ni lah. Kalau dulu, saya cakap muka Scarlet Ortiz ni macam gabungan wajah Siti Nurhaliza dan Wardina Safiyyah.. Perghh~ cun kan??
( konon perasan cun la tu buat nick name Scarlet Ortiz? Bluekk)


Encik 'N' ni minat gile Siti Nurhaliza dan Beckham . jadi, bila orang kata muka Siti sama macam Scarlet Ortiz ni, tu yang dia suka tu.



+



=




Tapi jangan la nak tanye jalan cerita kat saya. Tak ingat kot. Yang saya ingat cerita ni ada 4 adik beradik, dah takde parent, ada seorang abang yang wife abang ni sangat la b**** nye, Seorang kakak, nama Silvia, Scarlet Ortiz as Lisa Estrada dan ade seorang adik perempuan yang sangat comel nama Beba dari nama asal Beatriz kalau tak silap ( hohho saya pernah guna nick ini jugak la dalam MIRC... aaa malu~)


Pasal Beatriz ni kan, u all perasan tak iklan,

"..sebutir beras tu ibarat setitik peluh petani..."
*sebut dengan sangat sangat comel*

Ha.. budak perempuan (Raja Farah masa kecik) dalam iklan tu ada rupa Beatriz sikit. Kan?

Untuk saya tengok balik cerita yang kata nya dapat permintaan tinggi ni?
Tettt... Terima kasih aje lah... ( Saya tengok dulu pun sebab Encik 'N' suka benar ngan Scarlet Ortiz.. Huh!)

^___^

ps : minggu ni kerje 2 setengah hari sahaja, i lyke~~ huhu

2 comments:

  1. super nostalgic! tipu ah kalau budak zaman kite tak tengok cite nih...especially yg pompuan..walopon santiago bodoh (tp x sebodoh hero2 telenovela yg laen), tp cerite yg mengangkat tema kekeluargaan ni tetap menarik hati ramai~ cewah. ;p

    ReplyDelete
  2. KAN???

    Rasa nya time tu, seronok betul cerita ni. Tak nak miss. Oh, Santiago ek name bf die?? lupe dah..

    haha dah lame tak tgk telenovela, terakhir LALOLA tu pun tak abes tgk.. huhu

    ReplyDelete

Followers