0

About Me

My photo
lecturer in the making. trying to be 10 years older but end up being 10 years younger!

Pages

Thursday, September 2, 2010

Nama part 2

Now, jom kita selongkar nama nama pelik yang pernah MUNCUL sepanjang 23 tahun lapan bulan saya bernafas.

Senior sekolah yang bernama INA CZARINA. Ermm mungkin kurang pelik. Tapi alkisah nya, Kak Ina C ni ( phergh macam Mel C spice Girls la pulak ) sangat pandai orang nya, maka bila pengacara majlis nak menyebut nama beliau untuk dapat anugerah@hadiah agak berbelit lidah mereka dan ada pause di situ.


Lagi Senior sekolah, Her name, Manja Zahro Masri. Mungkin beliau sangat Manja waktu kecil. tapi serious kak Manja sangat comel, pandai lukis kartun ala ala anime pulak tu.


Senior sekolah lagi. Kali ini lelaki. Pertama kali mendengar.

"Biar betul!!'

kata saya. Bukan saya je SEMUA orang pun. His name. Syawalul... erk.. normal? tunggu jap. Tak habis cakap kamu dah potong! His name,

Syawalul ABCDEF

Point atas. bukan typo di situ ye kawan kawan. Saya sebut nama beliau bukan dengan cara A-B-C-D-E-F tapi Abcdef ( ebcdef). Kemudian ada dengar ura ura adik abang Syawal ni akan masuk sekolah yang sama dengan kami. Mula lah saya dan kawan kawan reka cerita,

"Mesti nama adik dia, _____ GHIJKL"

"Tak pun _____ 12345 ke.."


Okay jahat dan tak patut betul. Haha

Tak, nama adik beliau tak bombastik macam nama beliau.

Takde niat kutuk. Cuma nak share. Mohon maaf kalau ada singgung mana mana pihak~

8 comments:

  1. hahahha... bagus tol ingatan ko pa'an.
    kak ina czarina tu smmgnya bijak... m'jd perhatian ramai. aku selalu perhatikn die study kt musolla. ^_^
    name ABCDEF mmg xkn pernh lupa...
    kak manja, *xdpt igt sgt... he3*

    ReplyDelete
  2. ABCDEF ??!!!

    Biar betul !! Cane nak sebut ? Penah tanye tak die name ayah die bagi die nme tu ?

    Ade kawan sy name die , Alif Lam Mim . Tu je kot nme kwn sy yg pelik . hehe

    ReplyDelete
  3. @gadis H
    Ingatan secara tak sengaja tersimpan dalam memori. Ala, ade la Kak Manja.. cantik je kakak tu..

    @Nadiah
    cara sebutnye, ebcdef.. hehe
    Woww... aliflam mim... never heard that... omoshiroi na~

    ReplyDelete
  4. nama kwn yg paling sedap lak? hehe

    abcef? wonder how he got that name in d first place.

    ade yg name "Donkodek je la" sbb mase nk regis name ayah die ckp Abdul Qadir saje la cepat2, pastu org yg tulis tu tulis donkodek! sengal. hehe

    ReplyDelete
  5. Salam,
    sayala yg nama pelik tu...u junior batch tahun bile?...btw sebutannye bukan ebcdef, tp abdef...x perlu sebut 'c' tu

    ReplyDelete
  6. hee salam abang syawal. sori, saya memang sebut abcdef with the c. huhu

    junior setaun je. abang form 3 saya form 2.

    ReplyDelete
  7. hehe no problem..biasela tu..folo blog saya eh...tq :)

    ReplyDelete
  8. huu saya rasa pernah jumpa blog abang syawal dulu. ok2

    ReplyDelete

Followers