0

About Me

My photo
lecturer in the making. trying to be 10 years older but end up being 10 years younger!

Pages

Thursday, February 18, 2016

Cermin Mata mama

Pagi tu mood aku macam down sikit. Selalu rasa macam tu kalau rasa orang tak faham aku. DAN bila aku serabut dengan banyak benda. Suami selalu pesan suruh deal satu satu supaya tak serabut. Tapi aku tak boleh.

So, sebab mood pagi tu ke laut, aku keluar kereta, capai bag laju jalan nak masuk building. Menyusuri tangga, aku naik balik. Terlupa kad access ke ofis. Heish. Aku patah balik ke kereta. Sarung kad kerja di leher. Perasan cermin mata yang aku sangkut dekat kad kerja tu. Aku betulkan kedudukan supaya tak jatuh. Dalam hati mengomel lagi.
"Tadi drive pakai kan senang. Pakai terus. Ni la masalah bila tengah drive kena tanggal spek"
Asyik tahu nak salahkan orang je. Ye lah, mood tengah tak best tadi.

Aku terus jalan. Tak terkejar masa pun. Masih ada kurang 20minit lagi sebelum pukul 8. Naik lif, aku berkerut. Fikir masalah lagi. Masuk ke ofis, aku tercari cari cermin mata tadi. Ah sudah. Mana pulakkk

Aku keluar dari ofis berjalan ke sekitar lif. Aku agak mesti jatuh dekat area sini. Dalam hati buat relax. Tapi sebenarnya dok risau. Cermin mata tu hadiah suami masa pregnant dulu. Husband ada sikit fetish dengan orang pakai spek. Jadi aku kata,
"belikan lah.."
Walaupun sebenarnya aku memang rabun dan pakai spek dari darjah 1 power 400. Sekarang power dah kurang jadi 150 dan aku tunjuk power taknak pakai spek selalu.

Balik cerita tadi. Aku risau spek hilang. Patah. Pecah. Baru lagi.. setahun lebih kot. Takkan nak beli lain. Dah siap dapat bayang suami merajuk. (walau aku tau rajuk dia tak lama. Hehe)

Masih buat relax. Rasa nak announce satu building.
"siapa ada jumpa spek sayaaa?"

Tapi bangunan 9 tingkat. Kau ingat kau siapa?

Nak tanya kakak cleaner. Hmm.. kacau pulak. Ramai kot kakak cleaner. Aku masih buat relax. Siap boleh pergi breakfast, bergelak tawa dan pam susu pagi tu.

Pukul 10.30 pagi masa aku menghadap komputer aku jadi tak keruan tengok skrin komputer. Rasa kurang jelas. Kurang feel nak pandang. Terus aku capai kunci kereta dan kad access kerja. Berjalan ke arah lif dan terus ke arah kereta sambil mata melilau pandang lantai keliling.

Jalan ke tempat parkir kereta berbatu batu. Aku doa dalam hati.
"Kalau jumpa dah patah pun takpelah.. please jumpakan balik"

Sampai di kereta aku intai keliling. Takde. Intai dalam kereta. Takde. Hmm frust. Patah balik ke bangunan dengan hampa. Masa nak patah balik. Aku terpandang objek tak asing di antara dua bijik kereta yang di parking depan kereta aku. Spek aku..!

Elok terletak kat atas batu batu. Tak calar tak kena pijak. Masih rezeki aku guna spek ni.

Terus aku pakai dan naik ofis buat kerja. Barang husband beli, mahal ke, murah ke.. wehhh orang belikan kotttt. Gila tak hargaii? Kalau pecah rosak pun, entah entah aku simpan bingkai.

No comments:

Post a Comment

Followers