0

About Me

My photo
lecturer in the making. trying to be 10 years older but end up being 10 years younger!

Pages

Sunday, December 5, 2010

Twins

Doumo... hika chan desu!!

ok. Mengarut. Itu terpengaruh sebab BANYAK sangat baca Japanese Celebrity Blog Translation.

Today theme is.... TWIN

bukan twin Tower. Tapi Twin = kembar!

sangat menarik bukan kalau kita ada kembar? It was like half of us. lebih menarik kalau sama jantina dan sama rupa. Macam cermin je kalau duduk sebelah sebelah. Pakai baju sama sama. kalau kanak kanak kecil lagi lah.. Auw.. comel je mereka kan?

Serious Comel!!




Twin pertama yang saya jumpa sepanjang hidup....

My uncle and aunt. Twin lelaki dan perempuan. TOTALLY different! Born on 31st August 1969.

Next, masa zaman sekolah dulu. Tingkatan satu. Ada lah seorang budak lelaki dalam kelas ni nama Hafizul. Tiba tiba masa 2nd intake kot, ada seorang yang muka SAMA macam dia berlegar dekat kawasan kaki lima kelas dengan seorang pakcik ( his dad i guess). Mereka panggil cikgu keluar kelas dan borak borak. Kami yang dalam kelas berbisik bisik.

"Eh, apsal sama dengan muka Hafizul"

Boleh pulak tak terfikir mungkin kembar dia. Kemudian, this guy yang sama muka tu masuk kelas dankenalkan diri,
"Nama saya Hafizam"

The funny thing is. sebab diorang ni sekelas, i never called them right. I could not differentiate between them. I usually endup calling both names like this,

"Eh, Hafizam ke Hafizul kau ek, Cikgu kata homework muka surat ni.."

Luckily, masa form 4 masing masing lain aliran. Hafizam dalam kelas Sains Teknologi, Hafizul dalam kelas Sains Hayat. Erk.. ke i got that wrong??


Then ada lagi. Senior. kak Haiza Wani dan Kak Haiza Wati. Sorry tak berapa ada mermori dengan mereka.

Masuk KMM. I learnt that my class mate ni ada twins jugak. Tapi kelas lain ( nasib baik). Their names, Muhaini dan Noraini. Tak pasti yang nama noraini sebab yang sekelas dengan saya Muhaini.

Lagi... erk..

Ouh.. There's someone i know from Fandom world.
Athirah, and her twin name is Atikah.

Celebrity

ni yang boleh tahan semua orang kenal lah kot.
Mary Kate Olsen

Lagi, this 2 japanese Celebrity ( oh.. kata kamu masuk blog hikarikamiya, mana boleh missed pasal Jepun??)
They called them self OnOff

Dan last sekali, tak jauh.. Kat malaysia pun ada kan..



Point saya kat sini. Sepanjang yang saya pernah kenal dan tahu lah. Salah seorang mesti nampak comel. Dah tu, yang lagi sorang pulak mesti nampak Cun, Lawa, Kacak.

Erk.. ke mata saya je?

I don't have twin. BUT ada mereka mereka pernah kata i looked like someone. Masa zaman sekolah dulu, ada seorang junior ni. Muda 2 tahun dan sama sama dalam kelab Tenis sekolah. Guess what, bila kami berdua berada kat sekolah lain bila Tenis tournament, selalu dengar something like

"Eh, yang tengah main tu kembar awak ke, adik awak?"

sambil menunjuk kepada junior  yang tengah match tu.

Seriously. Saya tak rasa sama pun..! EVER! Sebab my junior ni comel/cun sangat.! (refer center of the pic)

 

When she was 15.

 OOPS.!! jangan berangan lebih lebih. Dia dah kahwin! Full Stop!


Tapi.... Kalau dah nama nya adik beradik tu.. Sama je muka. Macam Adik saudara saya ni.
Adik dan kakak masa masing masing umur 3 bulan


Orang cakap, 'muka Photocopy"
tak sama sangat pun

kan?

ps: waiting for the next twin in family.. i wonder will it be in my uncle/aunt generation or my generation..

5 comments:

  1. teringin jugakk.
    mesti takkan sunyi bila pi mana2 ada jek si kembar mengikot.
    ahhhh!

    takper aku nak adik pompuan sorng pon jadik laaa. sobss!

    ReplyDelete
  2. fizul! fizam! aku kenal masa darjah 5.. so, mase high school lucky for me aku dapat bezakan diorang.. haha.. for mary kate and ashley, aku rase mary kate comel lagi.. she got pretty big bright eyes~! btw, nice post. oh lagi satu.. mase aku form 2 or form 1, kakak aku keguguran twin babies (umur kandungan 6 bulan).. so, aku kempunan nak ada twin dlm family.. wuu~

    ReplyDelete
  3. kembar pijam pijul memang tak dapat nak cam sangat if dua dua duk sebelah sebelah even pernah sekelas... boleh kena tipu... u and jannah memang nampak sama... sekali pandang... bentuk muka sama... ^_^

    ReplyDelete
  4. @aisha
    i have 6 adik2.. huhu

    @ohujan
    memang best. tak dapat la lagi dah

    @milah
    oh.. ko lame dah kenal die??? Takpe.. still ade darah twin dalam family.. kot2 ko nye turn...

    @hanim
    yeap jannah... sekarang dah lain.. dah CUN jauh dari aku

    ReplyDelete

Followers