0

About Me

My photo
lecturer in the making. trying to be 10 years older but end up being 10 years younger!

Pages

Friday, August 14, 2015

Hectic

Sekarang ni, dalam kepala asyik berfikir. Penat sebenarnya juggle life sorang sorang. Dalam kepala dah fikir lepas ni nak buat apa, lepas tu buat apa. Bangun bangun pagi dah laju otak berjalan.

Maaf lah, aku takde masa sangat nak scroll whatsapp group. Nak balas sorang sorang. Nak wish sorang sorang. Nak fikir ayat apa sebelum wish.

Ini? Aku tengah panaskan enjin kereta. Sambil sambil.

Tengah hari memang balik rumah sediakan bekal anak. Sambil sambil kemas rumah. Jaga semut. Sigh. Ni lah nak elak daripada semut gigit anak.

Belum masuk lagi bila ada apa apa berkaitan dengan rumah yang rosak. Mana aku nak tala?. Suami bukan boleh datang setiap minggu. Betulkan atap parking, orang tu minta 200. Orang kata mahal. Suami kata mahal. Aku ada option lain ke?

Perasaannya hidup jauh dari family, jauh dari suami, kini berdua je dengan anak kecik. Aku rasa macam supermama!

Btw, saja nak menambah. Sepanjang setahun lebih kawin, paling lama kami jumpa adalah selama 11 hari masa raya hari tu. Tu pun bukan kami sahaja. Masuk sekali keluarga masing masing.

Entah bila agaknya berpeluang, rasa macam orang lain.

No comments:

Post a Comment

Followers