0

About Me

My photo
lecturer in the making. trying to be 10 years older but end up being 10 years younger!

Pages

Thursday, April 28, 2016

...

Kalau tengah drive, banyak je idea aku nak tulis. Tapi bila bukak apps ni, nak mula tulis. Satu bijik ayat pun tak terpikir. Kalau lah kereta autopilot boleh link dengan waze. Siap ada sensor sekeliling untuk elak kenderaan berhampiran. Is it possible? Haa boleh buat korang punya takut FYP/research.

I am now at Salam Noodles. Ada berjanji dengan makngah tempoh hari nak belikan Salam noodles untuk makngah rasa.

Makngah sekarang semacam lumpuh. Macam tak percaya kan? Wanita yang dulunya sihat walafiat tiba tiba baring terlantar. Kurus je makngah sekarang. Allah, kalau nak ambil nikmat kita ada sekarang, kejap je. Masa Imran lahir hari tu, makngah sihat lagi. Boleh datang jenguk imran. Peluk cium imran. Tak sampai setahun, Allah tarik nikmat sihat tu.

Aku sebenarnya keliru sakit makngah. Pada mulanya, doktor kata kanser tulang. Tiba tiba jadi kanser payudara. Makngah dah melalui proses radioterapi. Dan juga "kemo". Aku kadang tak sampai hati tgk makngah macam tu. Allah jadikan lah aku kuat.

In other news, aku sekarang menetap kat rumah family. Rumah ibu ayah. Rasa segan bila masih ibu yang memasak untuk aku. Melipat baju. Maaf kan kaklong bu. Kadangkala aku cuba kurangkan beban ibu. Masak semasa weekend, tolong kemas sikit sikit apa yang aku boleh kemas.

Okay. Mee dah siap.

No comments:

Post a Comment

Followers